In the name of GOD

In the name of GOD

لطفا از آدرسِ SJ69.IR استفاده کنید... ممنون...
In the name of GOD

In the name of GOD

لطفا از آدرسِ SJ69.IR استفاده کنید... ممنون...

خدا به آنچه می کنند بیناست

آیه پانزدهم

سوره : بقره

شماره صفحه : 15





و مسلما آنها را حریص ترین مردم به زندگی {دنیا} خواهی یافت و حریص تر از کسانی که شرک ورزیدند. هر یک از آنها خوش دارد که کاش هزار سال عمر داده می شد ولی آن (عمر دراز هم) مانع عقوبت او نخواهد شد , و خدا به آنچه می کنند بیناست.



دل به گوساله باختند

آیه چهاردهم

سوره : بقره

شماره صفحه : 14





و آنگاه که از شما پیمان گرفتیم و کور طور را {به علامت جدیت موضوع} بالای سرتان بلند کردیم {و گفتیم:} آنچه به شما داده ایم محکم بگیرید و گوش فرا دهید. گفتند : شنیدیم و {به دل گفتند} نا فرمانی کردیم! آری , در اثر کفرشان دل به گوساله باختند. بگو : اگر دعوی ایمان دارید , چه بد است آنچه ایمانتان شما را به آن امر می کند.



خدا از آنچه می کنید غافل نیست

آیه سیزدهم

سوره : بقره

شماره صفحه : 13





سپس همین شما یکدیگر را می کشید و جمعی از خودتان را از دیارشان آواره می سازید و بر ضد آنها به گناه و دشمنی همدست می شوید , و اگر به اسیری نزدتان آیند , با دادن فدیه آزادشان می کنید , در صورتی که بیرون کردنشان {از ابتدا} بر شما حرام بوده است. آیا به بخشی از تورات ایمان می آورید و بخشی را انکار می کنید؟ پس سزای کسی از شما که چنین کند , جز خواری در زندگی دنیا نیست و روز قیامت به سخت ترین عذاب بازگردانده می شوند , و خدا از آنچه می کنید غافل نیست.



جز خدا را نپرستید

آیه دوازدهم

سوره : بقره

شماره صفحه : 12





و {یاد کن} آنگاه که از بنی اسرائیل پیمان گرفتیم که جز خدا را نپرستید و به پدر و مادر و خویشاوندان و یتیمان و بینوایان نیکی کنید و با مردم , نیکو سخن گویید و نماز به پا دارید و زکات بدهید , آنگاه جز تعدادی اندک از شما با حالت اعراض به آن پشت کردید.



تحریفش می کردند

آیه یازدهم

سوره : بقره

شماره صفحه : 11





آیا پس انتظار دارید {این یهودیان} به {دین} شما ایمان آورند , با آنکه گروهی از آنان سخن خدا را می شنیدند و بعد از درک آن , تحریفش می کردند در حالی که خود می دانستند؟



نه غمگین شوند

آیه دهم

سوره : بقره

شماره صفحه : 10





محققا کسانی که {صوری} ایمان آوردند و آنها که یهودی شدند و مسیحیان و صابئان , هر کدام {از روی حقیقت} به خدا و روز قیامت ایمان آوردند و عمل صالح کنند , پاداش آنها نزد پروردگارشان {محفوظ} است و نه خوفی بر آنهاست و نه غمگین شوند.



خدایا! گناهان ما را فروریز

آیه نهم

سوره : بقره

شماره صفحه : 9





و آن زمان که گفتیم : به این شهر {بیت المقدس} در آیید و از {نعمت های} آن هر جا خواستید فراوان بخورید و از این دروازه خاضعانه وارد شوید و بگویید : خدایا! گناهان ما را فروریز. تا خطاهای شما را ببخشاییم , و {البته پاداش} نیکوکاران را خواهیم افزود.



باشد که شکر گزاری کنید

آیه هشتم

سوره : بقره

شماره صفحه : 8






سپس شما را پس از مرگتان برانگیختیم , باشد که شکر گزاری کنید.



ای بنی اسرائیل!

آیه هفتم

سوره : بقره

شماره صفحه : 7






ای بنی اسرائیل! نعمت مرا که بر شما ارزانی داشتم به یاد آرید و پیمان مرا وفا کنید تا به پیمانتان وفا کنم ,  تنها از من بیم دارید.

ای آدم!

آیه ششم

سوره : بقره

شماره صفحه : 6






و گفتیم : ای آدم! تو وهمسرت در این باغ منزل کنید و به فراوانی از هر جا {و هر چه} می خواهید بخورید ولی نزدیک این درخت نشوید که از ظالمان خواهید شد.




در هفت آسمان

آیه پنجم

سوره : بقره

شماره صفحه : 5






اوست کسی که آنچه در زمین است , جملگی را برای شما آفرید , سپس به آسمان پرداخت و آنها را در هفت آسمان تنظیم کرد و او به هر چیزی داناست.